Ładowanie Wydarzenia

• To wydarzenie minęło.

Relacja z wycieczki rowerowej do Chudowa i Mikołowa – 30.07.2017

30 lipca 2017

Relacja z wycieczki rowerowej do Chudowa i Mikołowa 30 lipiec 2017r.

Klub Turystyki Kolarskiej „Koło” przy Oddziale PTTK Ziemi Pszczyńskiej zorganizował w niedzielę 30 lipca 2017 r wycieczkę rowerową do Chudowa i Mikołowa

Wyruszyliśmy o godzinie 700 czteroosobową grupą z pod Hotelu PTTK w Pszczynie. Pogoda słoneczna bez wiatru, temperatura rano umiarkowana. Dotarliśmy do Dworu Szczepańskich w Woszczycach.

Aktualnie w całkowicie odrestaurowanym cennym zabytku mieści się hotel i restauracja. Z Woszczyc ruszyliśmy w dalszą drogę, przez Orzesze dojechaliśmy do Bujakowa gdzie podziwialiśmy piękny Ogród Parafialny przy Sanktuarium Matki Bożej Opiekunki Środowiska Naturalnego.

Po przejechaniu paru kilometrów dotarliśmy do Chudowa, gdzie w odbudowanej i zadaszonej wieży zamkowej zwiedzaliśmy muzeum zamkowe, prezentujące zabytki pozyskane podczas badań archeologicznych obiektu. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy w dalszą drogę, dojechaliśmy do Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Mikołowie-Mokrym.

Z Mikołowa- Mokrego przejechaliśmy do centrum Mikołowa. Z Mikołowa przez Wyry, Gostyń gdzie oglądaliśmy Schron Bojowy „Sowiniec” i Pomnik Pamięci Żołnierzy Września 1939r, Kobiór dotarliśmy do Pszczyny. Długość przejechanej trasy- 89km.