Ładowanie Wydarzenia

Relacja z wycieczki w Beskid Śląsko – Morawski

25 listopada 2018

Klub Turystyki Aktywnej przy Oddziale PTTK Ziemi Pszczyńskiej w dniu

25 listopada 2018 zorganizował wycieczkę górską w

Beskid Śląsko – Morawski

TRASA

Kosarzyska – Ostry 1044 m n.p.m. (schronisko na Ostrym) – Kałużny Wierch 993 m n.p.m. – Slawicz (schronisko turystyczne) – Lacznow – Górna Łomna

Tym razem była to trasa adekwatna do pory roku tzn. nie długa.

Na trasie znajdowały się dwa schroniska górskie, które w razie złej pogody mogły ułatwić wędrówkę, okazało się jednak szczęśliwie, iż trafiliśmy na świetną pogodę. Mieliśmy również możliwość podziwiać malownicze mgły, które zasnuły doliny górskie, gdyż miała miejsce inwersja temperatur.

Realizując zaplanowaną trasę przeszliśmy z Kosarzysk na Przełęcz pod Kikulą (Ostry Szalas) następnie do Chaty Turystycznej pod Ostrym leżącej na wys. 930 m n.p.m. Na pokryty starym bukowym lasem szczyt Ostrego nie prowadzi żaden szlak turystyczny, gdyż znajduje się tam Rezerwat Przyrody o nazwie Cernavina. Z polany na której umiejscowione jest schronisko mieliśmy doskonałą widoczność łącznie z widokiem na Tatry. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się w kierunku szczytu Kałużny (994 m n.p.m.), który jest zwornikiem ramienia Ostrego i leży w głównym paśmie Ropicy. Po łatwej wędrówce w otoczeniu wspaniałych Beskidzkich lasów dotarliśmy do Chaty Slavicz jednego z najstarszych schronisk w Beskidzie Śląsko Morawskim, które obecnie nosi imię Jana Kolara. Z przed schroniska otwierał się interesujący widok w kierunku wschodnim na Pasmo Czantori i Stożka oraz Pasmo Połomów. Wędrując w dalszym ciągu Beskidzkimi lasami i polanami dotarliśmy do Górnej Łomnej gdzie zakończyliśmy wycieczkę.