Ładowanie Wydarzenia

MIKOŁAJKOWEGO

spotkania w Beskidzie Śląskim

TRASA:

Wisła Obłaziec – Dolina Gahury – Przełęcz Beskidek – Schronisko na Soszowie Wielkim 885 m n.p.m. – Osiedle Przelacz – Skalnity Wierch Wisła Centrum

Grupa turystów z Pszczyńskiego Oddziału PTTK wyjechała 9 grudnia w góry aby już po raz 12 spotkać się z „Prześwietnym” Mikołajem.

Naszą trasę rozpoczęliśmy Doliną Potoku Gahura na Przełęcz Przegibek w Paśmie Czantori i Stożka. Trasa ta nie jest oznakowanym szlakiem turystycznym nie mniej jednak jest niezwykle interesująca topograficznie, gdzie z malowniczych przysiółków położonych z dala od zgiełku centrum turystycznego Wisły, można podziwiać krajobrazy, a także cieszyć się ciszą i spokojem. Przebijając się wśród pól i osiedli doszliśmy na Przełęcz Przegibek w miejsce gdzie przed laty znajdowała się kultowa bacówka Światowid, a obecnie znajduje się obiekt agroturystyczny.

Granicą państwową z Czeską Republiką dotarliśmy po ok. 2 godzinach marszu do schroniska na Soszowie.

W schronisku jak również w autokarze powitał nas „Prześwietny” Mikołaj i obdarował wszystkich słodkimi upominkami. W schronisku w sympatycznej atmosferze podczas turystycznej posiady podsumowaliśmy nasze imprezy, które w tym roku zorganizowaliśmy, a było ich już 42.

W tym roku innowacyjnie zrodził się pomysł wręczenia wszystkim uczestnikom certyfikatów za udział w naszym mikołajkowym spotkaniu na Soszowie Wielkim. Certyfikaty zostały uroczyście wręczone oczywiście przez „Prześwietnego” Mikołaja.

W drodze powrotnej przeszliśmy ciekawymi ścieżkami, które znajdują się częściowo poza szlakiem, przez Ramie Skalitego do Wisły Dziechcinki i tam już czekał na nas autokar.

W czasie całej wędrówki uczestnicy mieli okazję zapoznać się z różnymi warunkami pogodowymi od deszczu ulewnego po mżawkę, opadu śniegu z deszczem oraz sympatycznych krup śnieżnych:) Trzeba jednak dodać, iż były chwile przebłysków słońca, kiedy można było dostrzec interesujące panoramy górskie z podświetleniami słońca na góry w otoczeniu Doliny Olzy oraz w kierunku Skrzycznego.

Wyjazd nasz był jednym z bardziej udanych w tym roku, gdzie udało nam się połączyć 4 – godzinny marsz ze spotkaniem w gronie zaprzyjaźnionych turystów.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania z „prześwietnym” mikołajem w tym roku i oczywiście zapraszamy na nasze następne wycieczki 🙂