Ładowanie Wydarzenia

• To wydarzenie minęło.

Relacja z wycieczki rowerowej do Cieszyna 27.08.2017

27 sierpnia 2017

Klub Turystyki Kolarskiej” Koło”
zorganizował
wycieczkę rowerową do Cieszyna w dniu
sierpnia 2017 r

W dniu 27 sierpnia 2017 r. odbyła się kolejna wycieczka rowerowa zorganizowana przez Klub Turystyki Kolarskiej „Koło” przy Oddziale PTTK Ziemi Pszczyńskiej.

O godzinie 7.50 spotkaliśmy się na dworcu w Pszczynie i pociągiem udaliśmy się do Goleszowa. Następnie już na rowerach przejechaliśmy na Wzgórze Zamkowe w Cieszynie, gdzie mogliśmy podziwiać Rotundę św. Mikołaja i św. Wacława oraz Wieżę Piastowską. Rotunda jest najstarszym obiektem murowanym na Śląsku i jednym z nielicznych przykładów architektury romańskiej w Polsce. Zyskała także miano najcenniejszego zabytku Ziemi Cieszyńskiej. Jej podobizna znalazła się także na banknocie dwudziestozłotowym. Wieża to pozostałość średniowiecznego, gotyckiego zamku Piastów. Kamienna wieża była miejscem ostatniego schronu, w razie zdobycia zamku.

Dalej udaliśmy się do Cierlicka Górnego, gdzie znajduje się „Żwirkowisko”, tj. miejsce tragicznej śmierci 11 września 1932 r. pilotów Stanisława Wigury i Franciszka Żwirki.

Droga powrotna wiodła przez Czeski Cieszyn, Cieszyn, Zamarski, gdzie znajduje się drewniany kościół pod wezwaniem Świętego Rocha, konstrukcji zrębowej, na kamiennej podmurówce. Wybudowany w 1731 roku, z wieżą pochodzącą z końca XVI wieku. Dalej Dębowiec, gdzie skorzystaliśmy z dobrodziejstw znajdujących się tam tężni solankowych. Ostatnie kilometry naszej wycieczki wiodły przez Ochaby, Chybie Mnich, Landek, Zabrzeg i Goczałkowice.

Łącznie przejechaliśmy 83 km.

Wszystkim serdecznie dziękuję za udział w wycieczce i zapraszam na kolejne.

Szczególne podziękowania dla p. Damiana Malcharka za szczegółową dokumentację fotograficzną.

Wszystkich zapraszamy do obejrzenia fotorelacji