Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

• To wydarzenie minęło.

Relacja z wycieczki w Wysokie Tatry Słowackie – Jagnięcy Szczyt (2230 m n.p.m.) – 8.07.2017

8 lipca 2017

W dniu 8 lipca 2017 Oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego Ziemi Pszczyńskiej zrealizował wycieczkę w Wysokie Tatry Słowackie na Jagnięcy Szczyt 2230 m n.p.m.

W grupie 50-osobowej wyruszyliśmy z Pszczyny o godzinie 5 rano.  Po drodze w Jurgowie dołączył do nas nasz zaprzyjaźniony przewodnik tatrzański Pan Tomasz Popiołek. Trasę górską rozpoczęliśmy z parkingu przy Kieżmarskiej Białej Wodzie następnie szybkim marszem dotarliśmy do schroniska przy Zielonym Stawie Kieżmarskim, po krótkim odpoczynku podjęliśmy trud zdobycia Jagnięcego Szczytu ( 2230 m n.p.m.). Pogoda była w kratkę przechodziły deszczowe szkwały oraz chmury, które nadciągały od północy. Po dotarciu do głównej grani i pokonaniu trudności terenowych (łańcuchy) ok 14:30 stanęliśmy na szczycie. Mięliśmy szczęście gdyż nastąpiła poprawa pogody, a co za tym idzie słońce i piękne widoki. Dookolna panorama wynagrodziła nam cały trud wędrówki i mogliśmy podziwiać pięknie prezentujące się ściany okolicznych szczytów m. in. Małego Kieżmarskiego Szczytu, Łomnicy, Baranich Rogów, Durnego oraz Tatr Bielskich.

Czas uciekał w związku z tym zaczęliśmy schodzić do schroniska, gdzie dotarliśmy już po godzinie 17.00 tam po dłuższym odpoczynku, żółtym szlakiem wyruszyliśmy w drogę powrotną na parking przy Kieżmarskiej Białej Wodzie gdzie czekał na nas autobus.

Wszyscy uznaliśmy wycieczkę za bardzo udaną.

Organizatorzy pragną podziękować wszystkim uczestnikom, a także specjalne podziękowania dla Kolegi Tomasza Popiołka, który profesjonalnie, a przede wszystkim bezpiecznie poprowadził naszą wycieczkę.

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy na kolejną wspólną wędrówkę w Wysokie Tatry Słowackie – Małą Wysoka 2428 m n. p. m. którą planujemy w dniu 5 sierpnia 2017 więcej szczegółów wkrótce na naszej stronie.

Zapraszamy do oglądania galerii zdjęć