Ładowanie Wydarzenia

• To wydarzenie minęło.

Fotorelacja z wycieczki górskiej w Gorce – Turbacz 1310 m n.p.m – 17.09.2016

17 września 2016

W dniu 17 września (sobota)

KOŁO PTTK „MAGURKA” W WOLI ZORGANIZOWAŁA

wycieczkę górską

w Gorce- Turbacz 1310 m n.p.m.

Trasa wycieczki przebiegała następująco: Koninki – Czoło Turbacza – Turbacz (1310 m.n.p.m) – Schronisko PTTK na Turbaczu – Bukowina Miejska – Kowaniec Nowy Targ

W wycieczce wzięły udział 43 osoby, głównie młodzież szkolna z terenu gminy Miedźna. Z Miedźnej wyjechaliśmy autokarem o 6.20, następnie przez Jordanów i Mszanę Dolną dotarliśmy do miejscowości Koninki położonej po północnej stronie masywu Gorczańskiego. Po zakupieniu biletów uprawniających do wejścia na teren Gorczańskiego Parku Narodowego rozpoczęliśmy podejście niebieskim szlakiem i poprzez polane Średnie (widoki) dotarliśmy na szczyt Czoła Turbacza. Odcinek ten przebiega przez teren rezerwatu „Turbacz” imienia Władysława Orkana. Zachwyca dzikością i naturalnością drzewostanu z ogromnymi bukami i jodłami, wędrując szlakiem mogliśmy oglądać las w różnych stadiach rozwoju: miejsce starych, umierających drzew zajmuje korzystając z dostępu do światła młode pokolenie tak zwane odnowienie. Szlak był miejscami stromy i forsowny, dotarliśmy na hale Turbacz gdzie oprócz przepięknej roślinności halnej pojawiły się rozległe panoramy. W 2003 roku na hali Turbacz ustawiono ołtarz polowy z pamiątkową tablicą stylizowany na fragment stojącego tu dawniej szałasu, gdzie ksiądz Karol Wojtyła przebywał i odprawiał msze. Po dotarciu do schroniska PTTK imienia Władysława Orkana pod Turbaczem nastąpił dłuższy odpoczynek, po którym to udaliśmy się na szczyt (najwyższa góra Gorców – Turbacz 1310 m.n.p.m ), gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia i pogratulowaliśmy osiągnięcia celu. Następnie szlakiem żółtym przez Bukowinę Miejską rozpoczęliśmy drogę powrotną do Nowego Targu gdzie czekał na nas autobus. Niestety pogoda uległa pogorszeniu przez cały czas towarzyszyły nam opady deszczu o większym lub mniejszym natężeniu. Przy szlaku minęliśmy ciekawy obiekt związany z najnowszą historią Gorców, (jest to jeden z najciekawszych obiektów na omawianym terenie) – kaplicę MB Królowej Gorców położonej na polanie Rusnakowej. Kaplica pierwotnie była nazwana Partyzancką, a później Pasterską lub Papieską, przez wiele lat w kaplicy tej głosił kazania ksiądz Józef Tischner. Przemoczeni aczkolwiek zadowoleni z odbytej wycieczki dotarliśmy do autobusu, którym udaliśmy się w drogę do domu. Łącznie można było zdobyć 23 punkty do Górskiej Odznaki Turystycznej, organizatorzy serdecznie dziękują Pani Elżbiecie Motyce – opiekunce młodzieży szkolnej, przewodnikowi górskiego kol. Jackowi Czoberowi oraz wszystkim uczestnikom wycieczki.

Prezes Koła PTTK „Magurka” w Woli

Andrzej Drożdż

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wycieczki:

Zdjęcia Kol. Czober Jacek.