Ładowanie Wydarzenia

• To wydarzenie minęło.

Wycieczka górska Koła PTTK „Kulejące Anioły” na Leskowiec i Groń Jana Pawła II

13 września 2017

W środę 13 września 2017 r., Świetlica Terapeutyczna zorganizowała wycieczkę dla tych osób, które ze względu na swoją niepełnosprawność nie zawsze mogą uczestniczyć w górskich wyprawach. Celem wycieczki było dojście do schroniska PTTK na Leskowcu i Groń Jana Pawła II.

Najpierw autokarem pojechaliśmy do miejscowości Rzyki Jagódki, skąd ruszyliśmy razem pieszo. Następnie na rozwidleniu szlaków grupa podzieliła się, sprawniejsi wychodzili szlakiem czarnym, natomiast grupa trochę słabsza wędrowała łagodnym szlakiem białych serduszek.

Uczestnicy wędrowali wytrwale. Sposób w jaki pokonywali trudności szlaku, świadczyło o dojrzałości i doświadczeniu w wędrówkach. Gdy Wojtka chwyciły skurcze mięśni łydek, sytuacja została uratowana ćwiczeniami i tabliczką gorzkiej czekolady.

Po dotarciu do schroniska wychowankowie obowiązkowo pierwsze kroki kierowali do okienka aby podbić swoją książeczkę GOT PTTK. Na szczycie odpoczęliśmy i zjedliśmy pyszną zupę pomidorową i żurek z kiełbasą i jajkiem przygotowane przez gospodynię schroniska. Odpoczywając na ławkach zajadaliśmy się słodyczami i chwytali ciepłe promienie letniego słońca.

Przy Groniu Jana Pawła II w skupieniu pomodliliśmy się i zrobiliśmy wspólne zdjęcie. Wszyscy schodziliśmy razem szlakiem białych serduszek. Mieliśmy dużo czasu, aby zatrzymać się i podziwiać piękne widoki na góry i miejscowość Rzyki i okolice. Ponieważ szliśmy szlakiem papieskim od czasu do czasu mogliśmy usiąść na ławeczce w sąsiedztwie pięknych kapliczek.

Wróciliśmy do Pszczyny zadowoleni i szczęśliwi z aktywnego dnia pełnego atrakcji!

Zapraszamy do obejrzenia naszych zdjęć z wycieczki: